Events nu verplicht aan te melden

Op 6 februari 2019 lanceert Stad Aalst het splinternieuwe evenementenloket. Die gebruiksvriendelijke online tool is een handige checklist voor organisatoren. Bovendien maakt het de opvolging van evenementen door stadsdiensten een stuk efficiënter. Op www.aalst.be/evenementenloket melden organisatoren hun evenement aan. Vanaf 1 januari 2020 is het aanmelden van evenementen in Aalst verplicht.

Welke evenementen? Een muziek- of foodtruckfestival, loopwedstrijd, rommelmarkt, buurtfeest… Alle evenementen die plaatsvinden op openbaar domein of die plaatsvinden op privéterrein én publiek toegankelijk zijn voor minstens 200 personen moeten worden aangemeld via het nieuwe evenementenloket. Een evenement aanmelden is ook noodzakelijk om de nodige vergunningen te krijgen, zoals geluidsafwijking, inname openbaar domein, schenken van sterke dranken… Bovendien is het vanaf 1 januari 2020 verplicht om je evenement aan te melden. Wie dit niet doet, riskeert een GASboete. Organisatoren hebben er alle baat bij hun evenement zo snel mogelijk aan te melden. De stad controleert of er tegelijkertijd andere activiteiten of wegeniswerken in de buurt zijn. Zo wordt geluids- of verkeershinder vermeden en kunnen de nodige veiligheidsmaatregelen genomen worden. Voor evenementen met minder dan 500 aanwezigen dient de organisator minstens 6 weken vooraf aan te melden. Worden 500 of meer personen verwacht? Dan is er een doorlooptijd van minstens 12 weken. Het digitaal evenementenloket zorgt ervoor dat organisatoren sneller geholpen worden.

Green Bananas Marketing

Meer in Algemeen
Bolton en Snel en Wel denken aan klimaat

Drukkerij Bolton aan Onegem is een toonbeeld van duurzaamheid en ecologisch werken. De producten worden...

Cannabisplantage Hofstade

Vrijdagavond 25/01/2019 omstreeks 21.32 uur brak brand uit in een alleenstaande woning gelegen te Aalst. Naar...

Sluiten